Általános szerződési feltételek

"A" ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK

I. ALKALMAZÁSI TERÜLET


Jelen feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Novoferm Hungária Kft. (székhelye és postai címe: 2310 Szigetszentmiklós, Petőfi Sándor utca 137., telefonszám: +36 24 887-250, email cím: novoferm@novoferm.hu, a továbbiakban: Szállító) által forgalmazott termék értékesítése esetén, függetlenül attól, hogy raktárról vagy későbbi időpontban történő átadással történik a teljesítés. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Szállító és a Vevő (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit.

Ahol az ÁSZF Fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseket állapít meg, azon rendelkezések kizárólag a Fogyasztónak minősülő Vevőre vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a Vevő abban az esetben, ha olyan természetes személy, aki a szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el a termék megvásárlása során.

Az ÁSZF alkalmazása kizárólag abban az esetben mellőzhető, amennyiben a Felek az eltérésről külön megállapodtak, és azt írásban rögzítették.

 

II. AJÁNLAT ÉS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK

 

1. A Szállító ajánlatot és megrendelést kizárólag írásban ad, illetve fogad el. Írásba foglaltnak minősül az ajánlat, illetve a megrendelés, amennyiben azt emailben küldi meg az arra jogosult fél. Meghatározott időpontig érvényes ajánlat kiadása esetén a Szállító kötelezi magát arra, hogy az ajánlat érvényessége alatt kézhez vett rendelésekre az ajánlattal megegyező szerződéstervezetet készít és juttat el emailben a Vevőnek. A műszaki adatok változtatásának jogát a Szállító az ajánlat kiküldése és a megrendelés kézhez vételét követően a gyártó visszaigazolása közötti időszakban tartja fenn.

2. Részletesen specifikált ajánlatkérés esetén a Szállító ajánlatot, megrendelés esetén szerződéstervezetet készít, melyet emailben, az email mellékleteként juttat el a Vevőnek.

3. A Szállító által az SAP rendszerben rögzített és emailben elküldött rendelés-visszaigazolás szerződéstervezetnek minősül. A Vevő a rendelés-visszaigazolás jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A rendelés-visszaigazolás tartalmazza a Vevő ezen nyilatkozatát, annak jóváhagyásával a Vevő egyúttal az ÁSZF rendelkezéseit is elfogadja. A rendelés-visszaigazolás és a jelen ÁSZF együtt képezik a Felek között létrejött szerződést. Az ÁSZF-et a Vevő a rendelés-visszaigazolás jóváhagyását megelőzően a Szállító honlapján (www.novoferm.hu) ismerheti meg, erre vonatkozó tájékoztatást a rendelés-visszaigazolás kifejezetten tartalmaz. A Szállító a szerződést akkor tekinti érvényesen létrejöttnek, amikor a Vevő a Szállító által megküldött rendelés-visszaigazolást 2 munkanapon belül írásban (e-mailben) visszaigazolja. Amennyiben a rendelés-visszaigazolásra a Vevő 2 munkanapon belül nem reagál írásban (emailben), úgy azt a Szállító a 3. munkanaptól kezdve úgy tekinti, hogy a szerződés nem jött létre és ajánlatához többé kötve nincs. Amennyiben a Vevő újabb megrendelést küld, a Szállító az előző ajánlatában foglaltakhoz az új megrendelés vonatkozásában nincs kötve.

4. A szerződés módosítása kizárólag írásban történhet, a Felek egybehangzó nyilatkozata alapján. Az ajánlathoz, szerződéshez és szállításhoz küldött vagy mellékelt dokumentumok, rajzok és okmányok tekintetében a Szállító fenntartja magának a szerzői, illetve tulajdonosi jogokat és azok sokszorosítása, harmadik személy részére történő továbbadása csak a Szállító írásbeli hozzájárulásával történhet.

 

III. ÁRAK

 

1. A kiadott ajánlatban szereplő árak az abban megadott időintervallumban, ennek hiányában a Szállító mindenkori aktuális árlistáinak érvényességi idejéig érvényesek. A szerződésben rögzített, forintban vagy euróban megadott egységárak Szállító telephelyi árak, melyek tartalmazzák az áruféleségnek megfelelő szokásos csomagolási költségeket, EU-n kívüli import beszerzés esetén a vám és vámkezelés költségeit, de nem tartalmazzák az áruértéket terhelő ÁFA-t és a Szállító telephelye és a szállítási cím közötti szállítási költségeket.

Export ügyletek keretében történő szállításkor az egységárak nem tartalmazzák a vám és vámkezelés költségeit, a Szállító telephelye és a szállítási cím közötti szállítási költséget, valamint az ÁFA-t.

2. A szerződéskötést követő igazolható költségnövekedés áthárítására a Szállító fenntartja magának a jogot.

 

IV. FIZETÉSEK

 

Általános feltételek:

A Szállító az árukiszolgálás két típusát különbözteti meg:

  1. Bankkártyás vásárlás
  2. Megrendelés alapján banki pénzforgalmon keresztül történő vásárlás

Ezen ügylethez a Vevőnek hitelkerettel kell rendelkeznie.

Hitelkeretet a Szállító az alábbi fedezetek biztosítása esetén tud felállítani:

- hitelbiztosító intézet által biztosított hitelkeret, vagy

- bankgarancia, ill. más pénzügyi fedezet, vagy

- előlegfizetés 100 %

1. Bankkártyás vásárlás

Előleg vagy az áruellenérték megfizetése történhet bankkártyával a Szállító telephelyén elhelyezett bankártyaolvasó terminálon keresztül.

2. Banki pénzforgalom

A banki pénzforgalom a kibocsátott számlán feltüntetett bankszámlaszámon történik. A kibocsátott számla ellenértékét a Vevő átutalással egyenlíti ki, azonban a Szállító fenntartja a jogot inkasszó kibocsátására. A számla teljesülési időpontjának a banki jóváírás napja minősül.

3. Szállító a fentiektől eltérő fizetési módokat csak eseti megállapodás alapján fogad el.

4. Méretre gyártás, illetve egyéb egyedi megrendelés esetén a Szállító fenntartja a jogot az áruérték 100 %-ának előleg címén történő bekérésére. Amennyiben a Vevő az előleget megfizeti, de a megrendelt terméket nem szállítja el, illetve a megrendelést visszamondja (eláll a szerződéstől), a Szállító nem kötelezhető az előleg visszafizetésére.

5. Késedelmes fizetés esetén a Szállító évi 20% késedelmi kamatot számít fel a késedelembe esés első napjától addig a napig, amíg a számla ellenértéke a Szállító bankszámláján jóváírásra kerül. Fizetési késedelem esetén a Szállító jogosult a tartozás teljes mértékben való kiegyenlítéséig a további megrendelések teljesítésének és a termékek átadásának megtagadására. Ezen túlmenően Szállító jogosult a követelésének behajtására irányuló költségeinek fedezetére 40 eurónak megfelelő összeget felszámítani.

6. A jogi személynek minősülő Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben ellene felszámolási kérelmet nyújtanak be, vagy bármilyen indokból végrehajtási eljárást indítanak, illetve csődeljárást, vagy más, megszüntetésre irányuló eljárást kezdeményeznek, úgy haladéktalanul értesíti a Szállítót. Amennyiben a Vevő ezen kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szállító jogosult a szerződés azonnali hatályú felbontására. A Szállító az ebből származó kárát – beleértve a gyártási költségeket és a megrendelt termék tárolását - érvényesítheti a Vevővel szemben, mely elsődlegesen a megfizetett előlegből kerül levonásra.

A leszállított, de ki nem fizetett termék az ellenértéke kifizetéséig a Szállító tulajdona marad. Tilos a tulajdonjog fenntartással érintett terméket más követelésébe beszámítani, azt megterhelni, vagy fedezetként bármilyen célra felajánlani. Amennyiben a vételár behajtására nincs lehetőség, úgy a Szállító jogosult a termék visszaszállítására és kártérítési igény bejelentésére, valamint kérheti az ügylettel kapcsolatban felmerült valamennyi költsége és elmaradt haszna megtérítését. A Vevő jelen szerződés aláírásával beleegyezését adja, hogy a Szállító a megrendelő telephelyére, székhelyére, a ki nem fizetett termék visszaszállításának céljából akadálymentesen bejusson.

A Szállítónak jogában áll az ilyen címen visszaszállított terméket kárenyhítés jogcímén értékesíteni.

7. A Felek rögzítik, hogy amennyiben a megrendelő nem természetes személy és a képviseletében eljáró magánszemély egyben a Vevő képviselője (pl. ügyvezetője) és a Vevőnek minősülő jogi személyben 50 %-ot elérő tulajdoni hányaddal rendelkezik, úgy a termék megrendelésével a vételár összegének megfizetésére a termék megrendelésekor eljáró vevői képviselő – mint magánszemély - készfizető kezességet vállal. A Felek rögzítik, hogy amennyiben a Vevő a vételár összegét nem teljesíti a Szállító részére, úgy a Szállító jogosult a készfizető kezességet vállaló személyen azt követelni.

A fenti készfizető kezesség vonatkozik a Termékkel kapcsolatos, a vételáron felüli minden egyéb költségre, díjra is.

 

V. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

1. A Felek vitáikat lehetőség szerint peren kívüli tárgyalás útján rendezik és ebben kölcsönösen igénybe vehetnek harmadik közvetítő felet. Peres ügyekben a Felek a Szállító székhelye szerinti bíróság illetékességét kötik ki.

2. Minden, a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésben a vonatkozó magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezései az irányadók.

 

"B"

I. SZÁLLÍTÁSOK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK TELJESÍTÉSE

 

1. "Vis Maior" és egyéb akadályoztatás

"Vis Maior" és egyéb akadályoztatás (természeti katasztrófa, háború, sztrájk, pandémia stb.) által okozott esetekben a Szállító jogosult a szállítási határidőket részben vagy egészen az akadályoztatás időtartamával megnövelni, vagy a szerződéstől részben vagy egészen visszalépni a szerződésszegés következményei nélkül.

Amennyiben a vis maior miatt a Vevő lép vissza a szerződéstől, úgy azt csak a még nem teljesített szerződéshányadra vonatkozóan teheti meg és köteles a szerződés teljesítéséhez a Szállító által beszerzett, illetve előkészített alapanyagok és félkész termékek átvételére, illetve azok ellenértékének megfizetésére.

2. A Szállító teljesítési kötelezettsége telephelyi teljesítés esetén gépjárműre rakva értendő. Adott szállítási címre történő teljesítés esetén szintén a Szállító telephelye tekintendő a teljesítés helyének. A teljesítésigazolás ez esetben a fuvarokmány. A rendeltetés helyén az áru lerakása a Vevő feladata. Átvételkor a Vevő köteles a mennyiséget és minőséget haladéktalanul ellenőrizni.

3. Amennyiben a Vevő a terméket a telephelyen átvenni nem tudja, úgy a szállítás feltételeiről és költségeiről a Szállító emailben tájékoztatja a Vevőt és a Felek a szállításról ezt követően külön megállapodásban rendelkeznek.

4. Az áruvisszavétel általános feltételei:

  • A Szállítót visszavásárlási kötelezettség nem terhel, a visszavásárlás a Szállító beleegyezéséhez kötött,
  • A Szállító csak hibátlan, sértetlen csomagolású, raktáron készleten tartott áru visszavásárlására történő felajánlást fogad el,
  • A Szállító csak változatlan formában továbbértékesíthető árut vesz vissza,
  • A Szállító anyagkezelési költségek miatt az áruérték 10%-át, de minimum 2.000,-Ft-ot számít fel,
  • A Szállító egyedi gyártású terméket a fenti feltételek mellett is csak bizományosi értékesítésre vesz vissza.

 

II. TELJESÍTÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐK

 

1. A Szállító által készített rendelés-visszaigazoláson feltüntetett határidők várható szállítási határidőket jelölnek, melyet a gyártó gyártáskapacitása, a nemzeti állami és keresztény ünnepek, nyári-téli üzemi leállások és karbantartások, valamint a fuvarszervezési lehetőségek módosíthatnak.

2. A megrendelés teljesítése a kiszolgáló gyáregység kapacitásának függvénye. A Szállító nem vállal felelősséget a termék gyártójának kapacitáshiányából származó késedelmes teljesítése miatt, ugyanakkor annak felmerülése esetén haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt az új határidőről. A fenti okból bekövetkezett szállítási késedelem miatti esetleges kötbérigényéről a Vevő a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg visszavonhatatlanul lemond.

3. Előszállítás, részszállítás, illetve részteljesítés megengedett. A Vevő a készre jelentést követően 14 napon belül köteles a terméket átvenni. Amennyiben a Vevő felhasználási vagy tárolási lehetőség hiányában a terméket átvenni nem tudja, úgy azt kölcsönösen megállapodott tárolási díj ellenében a Szállító elszállításig raktározza, ugyanakkor a tárolás megkezdésekor tárolási nyilatkozat kiadásával jogosult a termék leszámlázására és a teljes vételár követelésére. A tárolás maximális időtartama 60 nap, ezt követően a Szállító jogosult a szerződéstől egyoldalúan elállni és a felmerült költségeinek megtérítését követelni, valamint a terméket más részére értékesíteni. A Szállító jogosult a terméket mindaddig visszatartani, amíg a tárolási díjat, illetve elállás esetén a költségeit - a vételáron felül – a Vevő a Szállító részére meg nem fizeti.

 

III. KOCKÁZATVISELÉS

 

A Szállító felelősségvállalása, illetve kockázatviselése a terméknek a raktárából történő kiadásáig terjed. A Szállító nem vállal azonban felelősséget a készre jelentett, leszámlázott vagy kifizetett, de át nem vett termékekért. Ezen esetekben a Szállító felelősségvállalása a maximális raktárkapacitás eléréséig áll fenn, azt követően a Szállító nem tudja vállalni a termék gondos raktározását. 

 

IV. GARANCIA

 

A leszállított, illetve átadott termékek esetén a Szállító garantálja az alapanyagban és a kivitelben a hibátlan, 1. osztályú minőséget. A garanciavállalás az alábbiakra terjed ki:

1. A Szállító valamennyi Fogyasztó részére értékesített termékre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet 2. § (1) bekezdése a) pontja alapján a 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év jótállást, valamint a 2. § (1) bekezdés b) pontja alapján 250.000 forint eladási ár felett 3 év jótállást vállal. A Fogyasztónak nem minősülő Vevők esetén a Szállító a Ptk. jótállásra vonatkozó szabályai szerinti 1 év garanciát vállal. A Szállító a jótállási jegyet a termék átvételekor, illetve üzembe helyezésekor, vagy legkésőbb a termék átvételét, illetve üzembe helyezését követő napon adja át a Vevő részére. A Fogyasztónak értékesített termék esetén a Fogyasztó a Ptk. termékszavatosságra vonatkozó rendelkezései szerint a termék hibája esetén a gyártótól is követelheti, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A Fogyasztónak szóló, a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló részletes tájékoztatást a jelen ÁSZF. 1. sz. melléklete tartalmazza.

2. A garanciális időn belüli meghibásodást a Vevőnek azonnal be kell jelentenie és a meghibásodott terméket használaton kívül kell helyeznie. A hibás termék további használatából eredő károkért a Szállító nem vállal felelősséget.

3. A meghibásodott terméket garanciális időn belül a Vevő választása szerint az alkatrész javításával, vagy az alkatrész cseréjével a Szállító megjavítja, vagy a terméket kicseréli. Csere esetén a garancia a csere napjától számított 12 hónap a cserélt elemre vonatozóan. A Fogyasztót a jótállással kapcsolatban megillető jogokat a termék jótállási jegyéhez csatolt tájékoztató tartalmazza részletesen.

4. Nem terjed ki a garanciális kötelezettség azon meghibásodásokra, melyek

  • helytelen beszerelésből (amennyiben a szerelést nem a Szállító végezte),
  • nem rendeltetésszerű használatból,
  • helytelen üzembehelyezésből vagy üzemben tartásból,
  • az előírt karbantartás elmulasztásából,
  • rongálásból

keletkeztek.

5. Amennyiben a meghibásodás a Vevő közreműködésének és/vagy helytelen tárolásnak az eredménye, úgy a Szállító nem köteles mindaddig a hiba elhárítására, míg a Vevő a meghibásodás okát meg nem szünteti. Amennyiben ez az idő az 1 hónapot meghaladja, úgy a garanciális kötelezettség végleg megszűnik.

6. A garanciális kötelezettség nem terjed ki azon károkra, melyek nem a Szállító által szállított termékekben keletkeztek.

7. Garanciális hibabejelentést a Szállító csak írásban (levél, e-mail) fogad el. Azon esetekben, amikor indokolatlan hibabejelentés miatt kerül sor a kiszállásra, a hibabejelentő köteles a Szállító kiszállási költségét megtéríteni.

Helyszíni javításra csak akkor köteles kiszállni a Szállító, ha a termék nem szállítható be a telephelyére.

8. Garanciális javítás esetén a Fogyasztó jótállási jegyén fel kell tüntetni a következőket:

  • a kijavítási igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját,
  • a hiba okát és a kijavítás módját,
  • a termék Fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját,
  • kicserélés esetén a kicserélés tényét és időpontját.

9. A Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének intézésre vonatkozó eljárási szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet tartalmazza.

 

"C"

I. FELELŐSSÉG

 

A Szállító felelősségvállalása csak a szerződésben vállalt kötelezettségére terjed ki. Ezt meghaladó kártérítést a Vevő csakis a mindenkor érvényes, kötelezően alkalmazandó jogszabályhelyek szerint követelhet.

 

II. SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ÉRVÉNYTELENSÉGE

 

Amennyiben jogszabály a jelen feltételrendszer valamely pontját érvényteleníti, úgy annak helyébe az adott jogszabály elvei az irányadók, de ez nem korlátozza a többi feltételpont érvényességét.

 

III. SZERZETT JOGOK ÁTRUHÁZÁSA

 

A jelen szerződéssel szerzett jogok harmadik félre kizárólag a Szállító írásos jóváhagyásával ruházhatók át.

 

IV. ELÁLLÁS

 

1. Amennyiben az egyik fél a szerződést nem, vagy felróhatóan késedelmesen teljesíti és a szerződésszerű állapotot a másik fél felszólítására – az abban foglalt, ésszerű határidőn belül - nem állítja helyre, a másik fél a szerződéstől elállhat. Az elállás a másik félhez címzett egyoldalú írásbeli nyilatkozattal történik.

2. A Szállító mentesül a késedelem jogkövetkezményei alól, ha a késedelmet vis maior okozza, így különösen, ha a késedelem külföldi vagy belföldi hatósági intézkedésre, a vámeljárás elhúzódására, sztrájkra, fuvarozási akadályra stb. vezethető vissza. A Szállító abban az esetben is mentesül a késedelem jogkövetkezményei alól, ha annak oka a gyártó kapacitáshiánya.

3. A Vevő abban az esetben jogosult a megrendeléstől elállni, illetve a megrendelést módosítani, ha a gyártó ennek lehetőségét visszaigazolja a gyártás megkezdése előtt, köteles azonban a teljes vételár 10 %-át sztornó díjként megfizetni. A megrendelt termék gyártásának megkezdése után a Vevő szerződéstől való elállására nincs mód.

4. A Fogyasztó az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a termék átvételétől számított tizennégy napon belül indokolás nélkül jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó ezen jogát a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §-ában meghatározott termékek vonatkozásában, különös tekintettel az olyan nem előre gyártott termékekre, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szállító, illetve a gyártó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabott a Szállító, illetve a gyártó. A Fogyasztó elállási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletében található nyilatkozatminta kitöltésével is gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie. A termék postai küldeményként nem küldhető vissza. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó részletes tájékoztatást a jelen ÁSZF 3. sz. melléklete tartalmazza.

 

V. PANASZKEZELÉS

 

1. A Fogyasztó a termékkel vagy a Szállító tevékenységével kapcsolatos kifogásait elsősorban a Szállító honlapján feltüntetett elérhetőségein (ügyfélszolgálat) keresztül terjesztheti elő.

2. A szóbeli panaszt (üzletben) a Szállító azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szállító a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt a Fogyasztónak átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

3. A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szállító kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szállító a Fogyasztóval köteles közölni.

4. A Szállító az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Fogyasztóhoz eljusson. Ha a panaszt a Szállító elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

5. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szállító öt évig megőrzi.

6. Amennyiben a Szállító és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szállítóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:

6.1. Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve a Szállító üzletében elérhető. Az ide írt bejegyzésekre a Szállító 30 napon belül írásban válaszol.

6.2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

6.3. Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szállító székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje is.

A Szállító székhelye szerint illetékes Pest Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefonszám: +36 1 792 7881

A Szállító köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

6.4. Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

1. SZ. MELLÉKLET

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

 

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szállító hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján (megfelelő aláhúzandó) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul?

A Szállító hibás teljesítése esetén az ÁSZF-ben és a jótállási jegyben foglalt feltételekkel, a vonatkozó jogszabályok szerinti jótálláson felül önkéntes jótállást nem vállal.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények:

A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

 

2. SZ. MELLÉKLET

Elállási nyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:
Novoferm Hungária Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Petőfi Sándor utca 137.
E-mail: novoferm@novoferm.hu

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt:

 

3. SZ. MELLÉKLET

Elállási tájékoztató

 

Elállási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi címre: 2310 Szigetszentmiklós, Petőfi Sándor utca 137. vagy a novoferm@novoferm.hu email címre. Ebből a célból felhasználhatja az ÁSZF 2. sz. mellékletében található elállási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Mikor nem állhat el a szerződéstől?

Nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §-ában meghatározott termékek vonatkozásában, különös tekintettel az olyan nem előre gyártott termékekre, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szállító, illetve a gyártó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabott a Szállító, illetve a gyártó.

 

Az elállás joghatásai

Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.

A fentiek alapján Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.